THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

June 12, 2009

sejarah yang hitam

assalamualaikum.

-baru-baru ni sy ada bermain-main sms dengan sahabat lama. tujuan utama nak ucap tahniah atas berita gembira beliau. tapi sms berlarutan menjadi rasa terkilan sy terhadap penghantar sms tu.

-maaf sy amat terkilan dengan kamu kerana mudah benar kamu mendengar khabar-khabar angin itu sehingga kisah-kisah sy yang kamu tidak pasti kesahihan tu dijaja dan didalahertikan.

-apa pun terima kasih sy ucapkan atas ayat-ayat sedih pilu itu. setiap orang ada sejarah hidup masing-masing dan tak perlu untuk dibesar-besarkan sehingga menjadi fitnah kerana cerita-cerita seperti itu mampu menjejaskan nama baik banyak pihak serta mampu mengguris hati-hati insan disekeliling ini.

- kepada pemegang amanah itu, sy juga ucapkan terima kasih dan tahniah kerana niat kamu untuk mempopularkan sy sedikit sebanyak berhasil. cerita-cerita kamu sudah tersebar di bibir-bibir sahabat sy. hurm..

- kenapa ye, orang suka sangat bercerita hal orang lain? kalau khabar angin tu palsu macam mana? dah jadi fitnah. biarlah sy sendiri simpan sejarah yang hitam tu baik-baik. nampaknya luka lama berdarah kembali.

0 peminat pink: